reklama

Prečo budem voliť Nesrovnala a prečo nebudem voliť Grendela

Jano z Margecian sa rozhodol, že si podá prihlášku do výberového konania na trénera slovenskej futbalovej reprezentácie. Jano pravidelne pozerá futbal v telke, občas zájde na štadión a má pocit, že on by to robil lepšie, hoci je profesiou umelecký stolár. Boli by sme pohoršení tou drzosťou, niekto by sa možno smial. Prečo nie sme pohoršení a prečo sa nesmejeme keď sa do verejnej služby – do úradu starostu alebo primátora hlásia ľudia, ktorí v komunálnej politike ešte nič neukázali. Dokonca ani len neboli poslancami miestneho zastupiteľstva? Asi je pre nás futbalová repre dôležitejšia ako naše mestá a obce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Pôjdem voliť primátora Bratislavy a starostu Starého Mesta. O primátorovi mám od začiatku jasno. Mám pocit, že pánovi Ftáčnikovi všetko dlho trvá, každý projekt sa naťahuje, električky na vlakovú stanicu stále nechodia. Tvrvá to už pekných pár rokov. Navyše mám vo zvyku voliť pravicu. Na druhej strane by som bola rada, keby sa do riešenia problémov Bratislavy pustil niekto s energiou a elánom, ktoré, samozrejme, do veľkej miery súvisia s vekom. Aj preto nepôjdem voliť pána Kňažka, ktorý o komunálnu politiku zavadil až na prahu sedemdesiatky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, chcem tu ten Kmotríkov štadión, ale nie za každú cenu a už vôbec nie za takú, že dôležitejšie priority ostanú nedotknuté ako posilňovňa v dome Billa Gatesa. Nehovoriac o tom, že kvôli pánovi Kmotríkovi v tomto meste ľahli popolom už dva štadióny.

Hodím to Ivovi Nesrovnalovi. Média ho v podstate ignorujú, ale ako jediný z politicky relevantných kandidátov je dlhoročným poslancom mestského zastupiteľstva. Pozná problémy Bratislavy a má predstavu, ako ich riešiť. Vzoprel sa vnútorným pomerom v SDKÚ. Zo strany, ktorá si z hlavného mesta urobila dojnú kravu, jednoducho odišiel. Nenechal sa kúpiť ani Kňažkovou ponukou, nestiahol kandidatúru. Predstavil Bratislavčanom konkrétnu víziu a za chrbtom mu nestojí jeden miestny oligarcha, ktorý bude otvárať šampanské, či už vyhrá Ftáčnik alebo Kňažko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a potom moje milované Staré Mesto.

Táňa Rosová nie je to najlepšie, čo si pre Staré Mesto viem predstaviť. Popravde, som smutná, že v našej mestskej časti nemáme lepšieho kandidáta.

Kandiduje ešte Radoslav Števčík, ale z jeho kampane mám pocit, že je to skôr reklama na Bratislavské a Staromestské noviny.

No a posledným kandidátom je Gábor Grendel. Mnohí mu vyčítajú, že nie je Staromešťan, lebo býva v Ružinove. No Gábor Grendel sa narodil na Bezručke, tak ako ja. Býval s rodičmi na Vazovovej, tak ako ja.

Momentálne však žije v Ružinove. Podľa informácií, ktoré mi poslal jeden jeho známy, býva na Kvetnej 10. Poskytol mi aj fotografie, ako Gábor Grendel každé ráno vychádza z toho domu. Nepovažujem za potrebné ich zverejňovať, ale od kandidáta na starostu Starého Mesta by som očakávala, že on bude považovať za slušné vysvetliť, prečo aktuálne nebýva v mestskej časti, ktorej chce byť richtárom, ale v Ružinove. Neberiem mu, že aj napriek tomu je stále Staromešťan. Možno si len v Starom Meste kúpil nový byt, ktorý rekonštruuje, a preto dočasne býva v prenájme na Kvetnej. Ale prečo to zamlčiava? Azda nechce, aby jeho voliči vedeli, že si kúpil novú nehnuteľnosť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie je to hlavný dôvod, prečo pána Grendela voliť nebudem. Honosiť sa tým, že som Staromešťan, je na zverenie úradu starostu trochu málo. Napádať Rosovú v posledných mesiacoch, aby som zvýšil šance na zvolenie, je tiež trochu málo a navyše aj úbohé. A kariéra novinára a hovorcu, je na výkon funkcie žalostne slabá kvalifikácia.

Pánovi Grendelovi by som odporúčala, aby kandidoval najprv za poslanca, pretože teraz sa správa rovnako, ako pomyselný Jano z Margecian – umelecký stolár, ktorý chce byť koučom futbalovej reprezentácie. A ja sa tomu nesmejem, ja som z toho rozhorčená. Napriek mojim výrazným antipatiám voči Gáborovi Grendelovi, by som ho za poslanca možno volila. Nech sa ukáže, či v ňom okrem schopnosti sekundovať Puškárovej a Lipšicovi niečo je. Možno áno. Ako jeden poslanec by v najhoršom prípade veľa zla nenapáchal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak si však myslí, že kariéra komunálneho politika sa začína od strechy a pritom nemá žiadne základy, je to prejav veľkej pýchy a nadutosti. Preto nebudem voliť Gábora Grendela.

Alexandra Macúchová

Alexandra Macúchová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  0x

It doesn´t get easier, you get stronger. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu