Marketingová strana Nová väčšina

Autor: Alexandra Macúchová | 10.7.2013 o 12:28 | Karma článku: 24,68 | Prečítané:  5504x

Nová väčšina má novú kampaň. Tento krát nie je zameraná na podporu predaja knihy Daniela Lipšica a teraz sa ani necítim dotknutá sloganom „Slušné Slovensko potrebuje lídra“. Vždy ma to vytočilo, keď som videla ten bilbord. My sa tu delíme na neslušné a slušné Slovensko podľa toho, koho volíme? Nie som ľavičiarka, ale ľavičiari sú akože neslušní? Kto určuje, kto je slušný a kto neslušný? Hádam nie pán Lipšic, že nie? Vždy mi napadlo, keď som išla okolo, že by sa tam skôr hodil nápis „Slovensko potrebuje slušných politikov“.

 

V týchto dňoch sa mi pred kanceláriou objavil bilbord ďalšej reklamnej kampane Novej väčšiny so sloganom „Nový ekonomický poriadok". Slovo poriadok mi evokuje nie príliš demokratické režimy a snaha o „nastolenie poriadku" na mňa pôsobí absolutisticky, ale o to nejde. Keď už sa na to každý deň musím z kancelárie pozerať, povedala som si, že si vygooglim, čo je tento „Nový ekonomický poriadok". A teraz sa podržte, Nová väčšina k tomu mala konferenciu s názvom „Ako zobudiť tigra". Po zhliadnutí všetkých príspevkov som mala pocit, že ide skôr o uspávanie mačiatok ako prebúdzanie šelmy, ale veď nie každý má rečnícky dar ako Fidel Castro alebo myšlienky ako Albert Einstein.

Takže „Nový ekonomický poriadok". Čo je to za názov, akými symbolmi sa to inšpirujú stratégovia Novej väčšiny? Programom Nová ekonomická politika vodcu ruskej boľševickej revolúcie V. I. Lenina? Jedinou záchranou by bolo, že názov ekonomického programu Novej väčšiny bol inšpirovaný Franklinom Delanom Roosveltom, ktorý ako liek na vtedajšiu krízu predložil Amerike svoj New Deal. Žeby sa však Lipšic, pravičiar reaganovského razenia, nadchol pre myšlienky najľavicovejšieho amerického prezidenta? Nemajú v tej strane problémy s identitou?

Keby bola Nová väčšina politická strana s autentickými hodnotami, nemohol by ju takto zrádzať jej vlastný marketing. Lenže keď sú reklamné kampane jej jedinou agendou, nemôže to dopadnúť inak. A tak tu po Smere a 99% máme ďalšiu marketingovú stranu - Novú väčšinu Daniela Lpišica.

Kto robí tejto marketingovej strane stratégiu? A vôbec. Kde neparlamentná strana berie peniaze na už druhú takúto kampaň? Pár overených faktov: Bežná cena za prenájom bilbordu sa pohybuje medzi 100 až 200 eurami. Cena produkcie sa pohybuje medzi 10 až 20 eurami. V rámci štandardnej kampane sa používa od 100 do 150 bilbordov v Bratislave a 300 až 500 na zvyšku Slovenska. Bez zľavy takáto kampaň stojí od 50 do 60 tisíc euro. Ak dostane klient zľavu a využije rôzne last minute ponuky, môže mať šťastie a zaplatí "len" 30 tisíc, čo je stále takmer milión starých korún.

P.S.: Dlho som nevedela, čo mi „poriadok" najviac evokuj, ale prišla som na to. Pamätáte si kampaň SMERU - SD Majster poriadok?

http://www.youtube.com/watch?v=DnHEJPabVkE

P.P.S.: Som už unavená z toho, ako tu každých pár rokov ide niekto robiť poriadok a pritom je tu stále väčší chaos...

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Harabin uniká disciplinárnym trestom

Sudcovi hrozí pokuta, preradenie na súd nižšieho stupňa, ale aj strata talára. Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?